برای ایجاد یک استارت آپ از کجا شروع کنیم؟

۳۵۰ بازديد

۱.بررسی ایده و انتخاب آن

خوب است که همیشه به دنبال فرصتها و ایده های مناسب باشید، ولی الزامی هم نیست که صرفا ایده ها و طرح های ناب و جدید را جستجو کنید، چه بسا گاهی یک الگو برداری درست و دقیق از یک استارتاپ موفق و مشابه، بتواند بسیار مفید و کارساز باشد، چرا که مساله مهم توجه به این نکته است که استارتاپ شما تا چه میزان کارآیی دارد. پس دقت و توجه خود را به دنیای اطراف چندین برابر کنید و از توجه به افرادی که مشتریان و بازار هدف شما را تشکیل میدهند و همچنین نیازهایشان غافل نشوید.

 

۲.انجام تحقیقات و بررسی بازار راه اندازی کسب و کار

پس از انتخاب ایده استارتاپ خود و همچنین انتخاب نامی مناسب برای آن، اهداف استارتاپ خود را مشخص و برای آن برنامه ریزی استراتژیک و عملیاتی داشته باشید. برنامه ریزی استراتژیک شامل بیانیه ماموریت، اهداف و استراتژی هایی است که در جهت رسیدن به اهدافتان بکار میبرید. برنامه ریزی عملیاتی نیز شامل تعیین روش ها و رویه ها و استانداردها و همچنین سیاست های کسب و کارتان می باشد. زمان رسیدن به سود دهی را برآورد کنید. معمولا سود دهی بین ۶ تا ۱۲ ماه زمان میبرد.

تامین هزینه

۳.تامین هزینه های استارتاپ

سپس میزان ریسک و همچنین هزینه های استارت آپ خود را تخمین بزنید و برنامه ریزی مالی استارت آپ خود را تهیه کنید. برای شروع کار نیاز به سرمایه اولیه دارید. اگر سرمایه مورد نیاز را در دست ندارید باید از سرمایه گذاران ریسک پذیر و شتابدهنده های مناسب کمک بگیرید. پس از آن میتوانید با ایجاد یک تیم مناسب متشکل از افراد حرفه ای، ایده خود را اجرایی و استارتاپ خود را راه اندازی و عملیاتی کنید. افراد تیم اگر درست انتخاب شوند، در اجرای سریعتر و بهتر استارت آپ شما بسیار موثر خواهد بود.

 

۴. توسعه محصولات و خدمات استارتاپ

برای اینکه استارتاپ شما به جریان بیفتد باید محصول یا خدماتی را ارائه دهید. اگر خودتان در آن مهارتی ندارید می توانید افراد حرفه ای و متخصص را استخدام کنید تا به شما تولید و توسعه محصول یا خدمات کمک کنند. برای توسعه آن حتما باید برنامه و استراتژی هایی را مد نظر قرار بدهید. برای مثال تهیه مواد اولیه، روش ساخت، قیمت گذاری و…  از جمله مواردی هستند که باید پیش بینی شوند. همچنین روی کیفیت محصول با خدماتی که ارائه می دهید متمرکز باشید و آن را اولویت قرار دهید.

 

۵. بازاریابی و استفاده از شبکه های اجتماعی

با رشد تکنولوژی و مرسوم شدن فضای مجازی میان افراد، امروزه استفاده از این فضا برای بازاریابی، بهترین گزینه است. بازاریابی در شبکه های اجتماعی به صورتی که شما محصولات استارتاپ یا خدمات استارتاپ خود را تبلیغ کنید و محتوا های قوی به صورت پست در حوزه کاری استارتاپ خود منتشر کنید، می تواند تاثیر زیادی در دیده شدن استارتاپ شما داشته باشد.متخصصان زیادی در حوزه بازاریابی شبکه های اجتماعی هستند که می توانید از مشاوره های آن ها استفاده کنید.

 
منبغ:
https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a2%d9%be-%d8%b1%d8%a7-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d9%85%db%8c-%d8%aa%d9%88%d8%a7%d9%86-%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d8%af-%da%a9%d8%b1%d8%af%d8%9f/

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.