ایده استارتاپ خوب و جذاب شامل چه ویژگی هایی است؟

۴۱۹ بازديد

ایده استارتاپ جذاب چگونه شکل می گیرد؟

طبق تحقیقات پیدایش یک ایده استارتاپ خوب ایده ای است که بتوانیم بر اساس آن مدل کسب و کار ارائه دهیم. تعیین مدل کسب و کار به این معنی است که دقیقا مشخص کنیم، هزینه راه اندازی استارتاپ و نگهداری آن، چگونه و از کجا تامین می شود همچنین درآمدها از کجا و چگونه بدست می آیند.

اگر از ابتدا مشخص نباشد درآمد از چه طریق وچگونه بدست می آید، ایده را ناموفق و شکست خورده بدانید. هرگز به این امید نباشید که ابتدا محصول یا خدمتی را فراهم و کاربران زیادی جذب کنید و پس از آن تازه به مدل درآمدی بیاندیشید یا منتظر بمانید که شرکتی بزرگ، ایده استارتاپ شما را بخرد!

البته این بدان معنی نیست که تعداد بالای کاربر را نادیده بگیریم، برعکس ممکن است در موارد بسیاری، تعداد کاربر بالا بزرگترین عامل موفقیت اکثر استارتاپ ها باشد. ولی حتی در مواردی هم که استارتاپی قرار است محصول یا خدمتی را به صورت رایگان ارائه دهد، باز هم لازم است مدل درآمدی مشخصی داشته باشد. بعنوان مثال استارتاپ دیوار تا زمانی که تعداد کاربران آن کمتر از یک میلیون نفر بود، بیشتر خدماتش را به صورت رایگان ارائه میداد ولی اکنون به تدریج در حال ارائه خدمات به صورت پولی می باشد. با این حساب به جرات میتوان گفت این استارتاپ از ابتدا و برای این تعداد کاربر و کسب درآمد از آنها، برنامه داشته است.

یک ویژگی مهم مدل استارتاپ و کسب و کار، تکرار پذیر بودن آن است. این بدان معناست که بتوان آن را بارها و بارها اجرا و از آن کسب درآمد کرد. فرض کنید ایده ای در ذهن دارید و پس لز مدتی آن را عملی سازید و به یک مشتری ارائه دهید. حالا این سوال مطرح است که آیا میتوانید این خدمت یا محصول را به مشتریان دیگر نیز بفروشید یا خیر؟ اگر جواب شما منفی باشد شما یک پروژه دارید و نه یک استارت آپ.

مقیاس پذیری یک استارتاپ، به این معنی است که با افزایش منابع اولیه و تعداد کاربران، بتوان درآمد را افزایش داد. اگر درآمد یک استارتاپ یا مدل کسب و کار، با منابعی که برای آن هزینه می شود، نسبت معقولی نداشته باشد، آن استارتاپ یا کسب و کار مقیاس پذیر نمی باشد.


ایده استارتاپ خوب و جذاب شامل چه ویژگی هایی است؟

ایده استارتاپ جذاب و خوب ایده ای است که مشکل و نیازی از نیازهای مشتریان را رفع کند. مشکل بسیاری از ایده پردازان و استارتاپها این است که در خلاء به ایده ها می اندیشند و اینگونه تصور میکنند که این ایده میتواند برای افراد جذاب باشد و بدین منظور هزینه زیادی برای آن می پردازند، در حالیکه اینچنین ایده ها تنها بدرد خلاء میخورند.

برای رسیدن به یک ایده استارتاپ جذاب و خوب، لازم است ابتدا یک نیاز و مشکل خوب را کشف و شناسایی کنید.مشکلی که برای آن راه حل و چاره ایی دارید و یا میتوانید ارائه دهید.اگر پیدا کردن یک مشکل یا نیاز، برایتان دشوار است، از مشکلات و نیازهای خودتان و نزدیکانتان شروع کنید. نکته مهم در نظر داشتن این مساله است که، اگر شما مشکلی دارید به احتمال زیاد این مشکل،مشکل صدها و هزاران نفردیگر نیز هست و شما تنها نیستید.

افرادی که با شما در حل مشکل و نیاز خاص شریک هستند، بازار شما را تشکیل می دهند. هنگامی که شما مشکلی را حل میکنید، محصول یا خدمتی را می سازید که به آن علاقه مند هستید و نکته همین جاست. این بدین معناست که شما عاشق ایده و محصول خود هستید، از آن استفاده میکنید و از آن لذت میبرید و این بهترین راه برای ایجاد علاقه و تمایل در دیگران است.

منبع:
https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d8%ae%d9%88%d8%a8-%d9%88-%d8%ac%d8%b0%d8%a7%d8%a8-%d8%b4%d8%a7%d9%85%d9%84-%da%86%d9%87-%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c-%d9%87/

۰ ۰

چگونه جذاب باشیم؟

خب، راستش را بخواهید همه مردان با ظاهر خوب و جذاب متولد نشده اند یا ذاتا جذاب نیستند تا همسر آینده خود را برای ازدواج قانع کنند. جذابیت عمدتا اکتسابی است و در این مطلب ما 14 راهکار عملی و جدید را از چندین موسسه معتبر روانشناسی و مد دنیا جمع آوری کرده و در اختیار شما قرار می دهیم.

علم جذب افراد بسیار پیچیده است و به عوامل مختلفی بستگی دارد از بو گرفته تا رنگ لباس و… در اینجا 15 استراتژی را برای جذب فرد مورد نظرتان آورده ایم.

بخش اول: رعایت نظافت و لباس مناسب

ساده ترین و ابتدایی ترین کاری که می توانید انجام دهید، رعایت بهداشت شخصی است. تمیزی و بوی خوب باعث می شود که مردم به طور ناخودآگاه به شما نزدیک تر شوند. از این مراحل برای بهبود شرایط روزمره استفاده کنید.

بقیه مطلب اینجاست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.