سوالات متدوال درمورد ایده های استارتاپی

۳۴۸ بازديد

۱. ایده ای دارم، اما میترسم به کسی بگوییم و یا از کسی  مشورت بگیرم. اگر ایده ام را بدزدند چه کنم؟

– در پاسخ باید گقت اینکه شما چه ایده ای دارید مهم نیست. مهم ترین چیز نحوه اجرا و تجاری کردن ایده است. فراموش نکنید هیچ کس نمی تواند مانند صاحب ایده، ایده ای را اجرا کند.

 

۲. برای اینکه ایده ام را اجرا کنم، نیازمند تیم هستم. از کجا می توانم تیم پیدا کنم؟

بهترین مکان برای یافتن افرادی در این حوزه، حضور در سمینار ها، رویداد های کارآفرینی و… است. در این مکان ها شما می توانید افرادی را پیدا کنید که دغدغه های مشابه با شما دارند و از آن ها مشورت بگیرید. همچنین می توانید به شتابدهنده مانند پیدایش نیز مراجعه کنید.

سه گام اساسی برای اجرای متن موفقیت یک ایده

 

۱-فکرکردن

متن موفقیت یک ایده موفق با فکر کردن آغاز می شود. اغلب مردم با اولین افسانه ای که در رابطه با یک ایده موفق دارند شروع به فعالیت می کنند. در حالی که ایده های در حال رشد به استراتژی های مناسب نیاز دارند تا کاملا موفق بشوند.

برای این کار می توانید یک جلسه منظم روزانه، هفتگی یا حتی ماهیانه برای بسط دادن ایده های خود با افراد یا شرکت های حمایت کننده از ایده، ایجاد کنید، و پیرامون اینکه چه فرصت هایی یا ایده هایی برای اجرای و تصمیم گیری بهتر در مورد چگونگی اجرای آنها انجام می دهید، تصمیم گیری می کنید. سپس این فرضیات را آزمایش کنید و اعتبار دهید.

 

۲-برنامه ریزی

پس از تعیین ایده موفق نهایی، طرح خود را برای حمله آماده کنید و با تیم خود در مورد این ایده های بزرگ یا استراتژی های رشد صحبت کنید. و دقیقا مشخص کنید که چه کسی چه کاری را، چه زمانی و با چه منابع انجام می دهد؟
برای بهترین استفاده از منابع خود در متن موفقیت، چرخه های ۱۳ هفته ای را برنامه ریزی کنید، به طوری که هر کس بر روی آنچه که در این سه ماهه نیاز دارند کاملا آگاه باشد. در پایان این سه ماه (که عموما دوره پیش شتابدهی توسط شتابدهنده ها نام گذاری می شود)، آنچه که به عنوان یک تیم لازم دارید را یاد می گیرید و به پیشرفت خواهید رسید.

 

۳-انجام دادن

در واقع تا به این مرحله شما هیچ کاری انجام نداده اید و عکس موفقیت. در مرحله سوم همواره باید سعی کنید در بهترین حالت خود باشید؛ و در شروع هفته باید اطمینان حاصل کنید که تیم شما می داند چه اولویت ها برای انجام کارها دارد. هر هفته در نظر بگیرید که چگونه در حال انجام امور سه ماهه آینده شرکت هستید و اگر در مسیر دستیابی به اهداف خود نیستید یعنی عکس موفقیت حرکت می کنید، سریع تر قرار بگیرید.

جلسات هفتگی را برای به اشتراک گذاشتن ایده ها با تیم خود ادامه دهید تا دقیقا در مسیر آن ایده موفق حرکت کنید. این جلسات علاوه براینکه باعث می شوند تا با تیم خود به طور منظم کار کنید، به شما کمک می کند که میزان پیشرفت تیم خود را اندازه گیری کنید. بدیهی است در دوره شتابدهی، شتابدهنده ها و مربی های معرفی شده توسط آن ها می توانند بیشترین کمک را به شما بنمایند.

 

۳ روش برای تقویت ایده پردازی

۱. شرکت در جمع هایی که باعث می شود به فکر فرو بروید و باعث افزایش خلاقیت شما می شود.

۲. استفاده از تکنیک های تمرکز و پرورش خلاقیت

۳. مطالعه کردن ساده ترین روش برای پرورش ایده پردازی است که باعث باز شدن ذهن می شود
منبع:
https://peidaiesh.com/startup/%db%8c%da%a9-%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82-%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%ac%d8%a7-%d8%b4%d8%b1%d9%88%d8%b9-%d9%85%db%8c-%d8%b4%d9%88%d8%af-%d8%9f/

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.