استارتاپ ها چه کمکی به گردشگری تهران کرده اند؟

۴۱۵ بازديد

گردشگری تهران؛ حلقه مفقوده

با توجه به این که وقتی صحبت از گردشگری به میان می آید، معمولا ذهن افراد به شهرهایی مانند شیراز، اصفهان و مانند آن معطوف می شود گردشگری تهران معمولا حوزه ای مغفول است.
گردشگری در تهران می تواند جذابیت های خاص خود را برای افراد مختلف چه داخلی و چه خارجی داشته باشد.
جاذبه های گردشگری تهران هم به همین ترتیب از دید گردشگران پنهان مانده است. و به تهران به عنوان شهری که به نوعی پایتخت کشور محسوب می شود و از بعد سیاسی و اقتصادی مهم می نگرند.
در حالی که جاذبه های گردشگری در تهران می تواند با استفاده از راه اندازی کسب وکار اینترنتی، وسیله ای برای جذب توریست و گردشگر از سراسر کشور و همین طور از کشورهای دور و نزدیک شود.

استارتاپ ها و گردشگری تهران

راه اندازی استارتاپ هایی در قالب کسب و کار اینترنتی که بتوانند به معرفی این جاذبه های گردشگری بپردازند و گردشگری تهران را به فعالیتی جذاب تبدیل کنند می توانند کمک شایانی به گردشگری در تهران کنند.
این استارتاپ ها می توانند با گردآوری اطلاعات پیرامون جاذبه های گردشگری تهران با راه اندازی یک کسب وکار اینترنتی به رونق گردشگری در تهران کمک کنند. علاوه بر این، می توانند از راه های مختلف کسب درآمد کرده و از این کسب وکار اینترنتی بتوانند راهی برای خلق ثروت بیابند.

راه های کسب درآمد استارت آپ از معرفی جاذبه های گردشگری

راه هایی که یک استارت آپ یا کسب و کار اینترنتی می تواند با استفاده از معرفی جاذبه های گردشگری تهران از آنها کسب درآمد کند متنوع هستند که در اینجا به برخی از این روش ها به صورت خلاصه اشاره می شود:
در توضیح بیشتر این مطلب باید گفت که به عنوان مثال، استارت آپ خاصی می تواند در حوزه گردشگری تهران مشغول فعالیت شود و با تولید محتوا پیرامون جاذبه های گردشگری تهران در قالب یک کسب و کار اینترنتی، به فروش بلیط های اماکن دیدنی بپردازد و یا تورهای گردشگری تهران برگزار کند.
همچنین می تواند با راه اندازی یک سایت گردشگری تهران، امکان خرید کالاها یا خدمات خاص از تهران را برای افراد علاقه مند مهیا سازد.

• خدمات مرتبط با ویزا و محل اقامات

معرفی جاذبه های گردشگری تهران می تواند در قالب کسب و کار اینترنتی با همکاری سایت های خارجی، باعث رونق و جذب توریست خارجی شود و استارتاپ در قدم بعدی می تواند محل اقامت و یا مسائل مربوط به صدور ویزا یا مشاوره برای سفر ارزان قیمت یا مواردی از این دست را چاشنی کار نماید و از طریق یک کسب و کار اینترنتی به کسب درآمد از افراد خارجی و گردشگران ساکن در خارج از کشور نماید.

• کمک به تولید ملی

ایده معرفی جاذبه های گردشگری همچنین می تواند به تولید ملی هم کمک کند و استارتاپ می تواند در کنار ارائه محتوا و اطلاعاتی پیرامون گردشگری در تهران، کالاها و یا صنایع دستی تولید کشور را هم به توریست داخلی و هم به گردشگر خارجی معرفی و به فروش برساند.
مهمترین نکته ای که در زمینه جذب گردشگر و رونق گردشگری تهران از طریق راه اندازی استارتاپ باید به آن توجه کرد آن است که محتوای تولید شده باید متناسب با گردشگر هدف باشد و بتواند وی را ترغیب نماید تا با میل و اشتیاق بیشتری به سفر به تهران و گردشگری در تهران بیاندیشد و مسیر سفر را برای گردشگر تا آن جا که می تواند، تسهیل بخشد.

• جذب توریست علمی

جاذبه های گردشگری تهران فقط به اماکن تاریخی یا تفریحی منحصر نیست بلکه می توان بسیاری از گردشگران را ترغیب کرد تا از امکانات آموزشی و علمی موجود در تهران نیز بهره مند شوند و در این مسیر استارتاپ می تواند با تسهیل پذیرش در دانشگاه ها یا مراکز علمی و پژوهشی مانند کتابخانه ملی یا مرکز اسناد جمهوری اسلامی ایران یا مواردی از این دست توریست علمی را هم به لیست گردشگرانی که گردشگری در تهران را انتخاب کرده اند بیفزاید.

• جذب توریست درمانی

از سوی دیگر امکانات درمانی و بهداشتی موجود در تهران می تواند برای بسیاری از گردشگران مخصوصا گردشگران کشور های همسایه جذابیت های خاص خود را داشته باشد.
استارت آپ ها هم می توانند در این حوزه با راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی به معرفی جاذبه های گردشگری در حوزه سلامت پرداخته و انجام فرایندهای مرتبط با پذیرش و ترخیص در بیمارستان ها و مراکز درمانی و بهداشتی را برای گردشگران داخلی و توریست های خارجی تسهیل بخشند.

• تربیت نیروی تور لیدر و مترجم

از سوی دیگر بسیاری از هتل ها، مراکز اقامتی، تورهای گردشگری نیاز به تورلیدر و مترجم دارند تا بتوانند با گردشگر خارجی که گردشگری در تهران را برگزیده است ارتباط شایسته و مناسبی برقرار کنند. استارتاپ ها حتی می توانند در قالب های مختلف مثلا برگزاری دوره های آنلاین به تربیت تورلیدر و مترجم مورد نیاز این اماکن و نهادها بپردازند تا گردشگر خارجی با راحتی بیشتری به گردشگری در تهران بپردازد.
از سوی دیگر این مورد می تواند کمک شایانی به مراکز فعال در گردشگری تهران کند و خیال آنها را از بابت به روز رسانی افراد و همکارانی که در تیم آنها مشغول فعالیت هستند راحت کند.

منبع:
https://peidaiesh.com/startup/%da%af%d8%b1%d8%af%d8%b4%da%af%d8%b1%db%8c-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86/

۰ ۰

بهترین کافه های تهران

ما از کافه گردی های شخصی خودمان و مشاهدات مان، نظرات کاربرانی که برای اولین بار از این کافه ها دیدن کرده اند، نظرات مشتریان دائم که در گوگل مپ، اینستاگرام و  کلیه شبکه های اجتماعی در این باره نظر داده اند استفاده کرده و بر اساس 4 معیار زیر کافه ها را در مناطق مختلف تهران معرفی کرده ایم:

  • کیفیت غذا
  • هزینه و قیمت
  • فضای کافه
  • کیفیت سرویس دهی

شمال تهران


1- کافه ژینورا (شهرک غرب-خاص و دوستانه)

address   آدرس: شهرک غرب – خیابان حافظی – جنب مرکز خرید آرن – کافه ژینورا
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.