استارت آپ را چگونه می توان ایجاد کرد؟

۴۱۴ بازديد

روند ایجاد یک استارت آپ

چگونه میتوان یک استارت آپ را ایجاد کرد؟

طبق بررسی پیدایش برای شروع راه اندازی و ایجاد یک استارتاپ خوب و موفق، سوالی که در ابتدا باید از خودمان بپرسیم این است که این ایده استارتاپی، چه مشکلی را حل و چه نیازی از جامعه را برآورده میسازد و این مساله تا چه اندازه برای افرادی که درگیر آن هستند مهم است!

 

راه اندازی استارتاپ

 

برای ایجاد یک استارت آپ از کجا شروع کنیم؟

۱.بررسی ایده و انتخاب آن

خوب است که همیشه به دنبال فرصتها و ایده های مناسب باشید، ولی الزامی هم نیست که صرفا ایده ها و طرح های ناب و جدید را جستجو کنید، چه بسا گاهی یک الگو برداری درست و دقیق از یک استارتاپ موفق و مشابه، بتواند بسیار مفید و کارساز باشد، چرا که مساله مهم توجه به این نکته است که استارتاپ شما تا چه میزان کارآیی دارد. پس دقت و توجه خود را به دنیای اطراف چندین برابر کنید و از توجه به افرادی که مشتریان و بازار هدف شما را تشکیل میدهند و همچنین نیازهایشان غافل نشوید.

 

۲.انجام تحقیقات و بررسی بازار راه اندازی کسب و کار

پس از انتخاب ایده استارتاپ خود و همچنین انتخاب نامی مناسب برای آن، اهداف استارتاپ خود را مشخص و برای آن برنامه ریزی استراتژیک و عملیاتی داشته باشید. برنامه ریزی استراتژیک شامل بیانیه ماموریت، اهداف و استراتژی هایی است که در جهت رسیدن به اهدافتان بکار میبرید. برنامه ریزی عملیاتی نیز شامل تعیین روش ها و رویه ها و استانداردها و همچنین سیاستهای کسب و کارتان می باشد. زمان رسیدن به سود دهی را برآورد کنید. معمولا سود دهی بین ۶ تا ۱۲ ماه زمان میبرد.

 

۳.تامین هزینه های استارتاپ

سپس میزان ریسک و همچنین هزینه های استارت آپ خود را تخمین بزنید و برنامه ریزی مالی استارت آپ خود را تهیه کنید. برای شروع کار نیاز به سرمایه اولیه دارید. اگر سرمایه مورد نیاز را در دست ندارید باید از سرمایه گذاران ریسک پذیر و شتابدهنده های مناسب کمک بگیرید. پس از آن میتوانید با ایجاد یک تیم مناسب متشکل از افراد حرفه ای، ایده خود را اجرایی و استارتاپ خود را راه اندازی و عملیاتی کنید. افراد تیم اگر درست انتخاب شوند، در اجرای سریعتر و بهتر استارت آپ شما بسیار موثر خواهد بود.

 

منبع:
https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a2%d9%be-%d8%b1%d8%a7-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d9%85%db%8c-%d8%aa%d9%88%d8%a7%d9%86-%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d8%af-%da%a9%d8%b1%d8%af%d8%9f/

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.