سرمایه استارتاپ چگونه تأمین می شود؟

۳۵۳ بازديد

سرمایه شروع به کار استارتاپ معمولا توسط یک فرد یا چندین بنیان گذار تأمین و مدیریت می شود. در مراحل اولیه راه اندازی یک استارتاپ، هزینه ها خیلی بیشتر از درآمد مورد انتظار مالکین می باشد، بنابراین در ابتدای کار بنیان گذاران استارتاپ بر بازاریابی، آزمایش و توسعه ایده های خود متمرکز شده و به همین ترتیب، اغلب آنان نیازمند یک تأمین کننده یا پشتیبان مالی مانند پیدایش برای شروع فعالیت هستند.

ممکن است بودجه اولیه برای شروع کار استارتاپ ها از بانک ها، موسسه های اعتباری، وام های دولتی، شتابدهنده ها، سرمایه گذاران ریسک پذیر و … تأمین شود. یا ممکن است سازمان های غیر انتفاعی و انتفاعی این سرمایه را تأمین نمایند. همچنین اگر آنان بتوانند در زمان و جایگاه مناسب، ایده فعالیت و اهداف خود را به درستی معرفی نمایند، شاید بتوانند در ازای واگذاری بخشی از سهام شرکت، سرمایه گذارانی را جذب نمایند.

استارتاپ چیست

 

آیا لزوما استارتاپ ها با فناوری همراه هستند؟

به طور کلی می توان گفت استارتاپ یک ایده و یا یک نوآوری ذهنی در شرایط موجود برای حل نقاط درد بحرانی و یا آسان تر کردن کارهای بشر می باشد که عموما بعد از رشد و توسعه سازمان، زمینه فعالیت به صورت یک فرهنگ بین مردم رواج پیدا می کنند.

با بررسی هایی که در پیدایش داشتیم می توانیم ادعا کنیم با توجه به وجود دغدغه های فراوان و کمبود وقت در زندگی های امروزه، معمولا استارتاپ های موفق می شوند که با حوزه فناوری اطلاعات (به صورت اپلیکیشن، سایت ها و سایر فضاهای آنلاین) در ارتباط می باشند؛ اما این لزوما به این معنا نیست که بدون حضور تکنولوژی ایده آن استارتاپ نمی تواند موفق بشود.

 

آیا همه استارتاپ ها موفق می شوند؟

شاید تا به حال رشد بی رویه استارتاپ ها در زندگی امروزه توجه شما را نیز به خود جلب کرده باشد. با توجه به این که استارتاپ ها با یک ایده ذهنی (که ممکن است تکراری و یا کاملا خلاقانه و بی مانند باشد) شروع می شوند، توجه افراد زیادی را به خود جلب می کنند و باعث می شوند افراد فعالیت خود در هر سازمان با هر رتبه ای که هستند فراموش کنند و تلاش نمایند آنچه در ذهن می پرورانند را به حقیقت تبدیل کنند و از این راه به موفقیت بزرگی دست یابند. اما در واقعیت یک استارت آپ بیش از یک ایده می باشد و به زیرساخت های بسیار زیادی احتیاج دارد تا بتواند به بهره برداری و موفقیت کامل برسد. شاید به همین خاطر است که حدود ۹۰ درصد استارتاپ ها در همان ابتدا یا نیمه راه با شکست مواجه شده و نابود می گردند.
منبع:
https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.