از شاخص های کلیدی عملکرد کدام kpi شرح استارتاپ هستند ؟

۳۵۱ بازديد

قبل از این که در سایت پیدایش بخواهیم به سوال بالا پاسخ دهیم بهتر است شاخص های کلیدی عملکرد (KPI : key performance indicator) را معنی کنیم، kpi شرح معیاری است که ما بوسیله آن عملکرد مجموعه یا واحد خود را مورد ارزیابی قرار می دهیم.
لازم به توضح است برای این ارزیابی نیاز است شاخص، هدف و زمان را بعنوان معیار در اختیار داشته باشیم چون بدون آن ها یقینا نمی توانیم ارزیابی از عملکرد داشته باشیم. حال با توجه به این توضیحات فکر می کنید آیا استارتاپ ها شاخصی دارند که در سایر حوزه های کسب و کار آن شاخص وجود نداشته باشد؟ پاسخ درست است: “خیر” اما می توانیم بگوییم استارتاپ های حوزه فناوری اطلاعات دارای شاخص های مهمتری هستند که البته جلوتر به آن ها بیشتر خواهیم پرداخت.

 

چه روش و ابزاری برای مدیریت و ارزیابی شاخص های کلیدی عملکرد پیشنهاد می شود ؟

در مباحث مرتبط با مدیریت و ارزیابی شاخص های کلیدی عملکرد یا ساده تر kpi چیست ؟ روش ها و ابزارهای مختلفی وجود دارد که البته هر کدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند، اما به عنوان نمونه می توان عنوان کرد OKR روشی است که گوگل به وسیله آن مکانیزم اهداف و نتایج حاصل از آن را معرفی و پیگیری می نماید.
بدیهی است برای ابزار هم نیاز نیست در ابتدای کار استارتاپ ها به دنبال مثلا BI یا…. بروند و با ابزار ساده ای مانند اکسل نیز می توانند مباحث مرتبط با ارزیابی شاخص های کلیدی عملکرد یا همان kpi را پیگیری و مشاهده نمایند.
منبع:
https://peidaiesh.com/startup/%d8%b4%d8%a7%d8%ae%d8%b5-%d9%87%d8%a7%db%8c-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af%db%8c-%d8%b9%d9%85%d9%84%da%a9%d8%b1%d8%af-%db%8c%d8%a7-%d8%b4%d8%b1%d8%adkpi-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.