تفاوت استارت آپ با کسب و کار های کوچک

۳۴۹ بازديد

بعد از پاسخ به سوال “استارت آپ چیست”، حالا به تفاوت میان این کسب و کار های نو و کسب های کوچک می پردازیم. بسیاری از کسب و کار های کوچک، اشتباها به عنوان استارت آپ شناخته می شوند در صورتی باید بدانیم که به هر کسب و کاری نمی توان یک startup گفت. در اینجا به بیان چند نمونه از تفاوت های این کمپانی های نو پا با کسب و کار های کوچک خواهیم پرداخت؛
• کسب و کار های کوچک برخلاف این کسب و کار های نو پا با یک هدف از پیش تعیین شده راه اندازی می شوند و طبق مسیری که دیگران هم آن را طی کرده اند پیش می روند و از موانع و مشکلاتی که در مسیرشان قرار خواهد گرفت تا حدودی مطلع اند اما استارت آپ ها به دلیل جدید بودن و نو بودن ایده ها، چالش ها و موانعی که با آن ها در مسیر رو به رو می شوند هم جدید خواهد بود.
• از دیگر موارد می توان به رشد سریع این کسب و کار های نو، انتظارات و چشم انداز ها و روش های متنفاوت تامین مالی و سرمایه آن ها اشاره کرد.

 

استارتاپ های ایرانی

 

معرفی استارت آپ های موفق ایرانی

رشد موفق برخی استارت آپ های ایرانی آنقدر زیاد و چشمگیر بوده است که اکثر مردم آن ها را می شناسند و از محصولات و خدمات این استارت آپ ها استفاده می کنند.

 

• دیجی کالا

مطمئنا دیجی کالا را می شناسید. رشد سریع این استارتاپ ایرانی آن را به یکی از موفق ترین استارت آپ های ایرانی تبدیل کرده است. فروشگاه آنلاین دیجی کالا از پر فروش ترین و پر بازدید ترین سایت فروشگاهی ایران است. دیجی کالا ابتدا مسیر خود را با نقد و بررسی وسایل الکتریکی شروع کرد و به مرور زمان مسیر فروش این محصولات را پیش گرفت و حالا در این فروشگاه هر چیزی را که فکرش را بکنید می توانید پیدا کنید و فارغ از اینکه کجا زندگی می کنید، به آسانی خرید کنید.

 

• اسنپ

وقتی عجله داشتید و وقت کم برای رسیدن به مقصد، این اسنپ بود که شما را نجات داد و در حداقل زمان شما را به مقصد رساند. اسنپ یک استارتاپی است که ایده تاکسی اینترنتی را در ایران اجرا کرد. درست است که این ایده، یک ایده نو و جدید نیست و نمونه های خارجی آن نیز وجود داشته اند اما تاکسی اینترنتی اسنپ در ایران اولین بار بود و با استقبال زیادی نیز رو به رو شد.
این استارت آپ ایرانی با ارائه یک اپلیکیشن موبایل این امکان را اینجا کرده است تا به راحتی و بدون اتلاف وقت با یک کلیک نزدیک ترین تاکسی را بگیرید. این استارت آپ ایرانی افرادی را که می خواهند به عنوان تاکسی زیر نظر این کمپانی فعالیت کنند را به همکاری و ثبت نام در اسنپ دعوت می کند و از طرفی مشتریان زیادی را با ارائه خدمات و پشتیبانی قوی و هزینه کمتر، جذب می کند.

 
منبع:
https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a2%d9%be-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c/

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.