استارتاپ موفق ایرانی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

۳۵۱ بازديد

سالانه تعداد زیادی استارتاپ در ایران شکل می گیرد و همه آن ها به امید رسیدن به موفقیت با سرعت شروع به راه اندازی شرکت می کنند. در صورتی که باید بدانیم همه استارت آپ های ایرانی که شکل می گیرند، موفق نمی شوند. این مسیر پر ریسک است و این نوع کسب و کار ها برای دوام آوردن و موفق شدن در این مسیر باید در برابر چالش هایی که پیش رو دارد، به خوبی عمل کند. به همین سبب در اینجا بیان می کنیم که یک استارت آپ موفق ایرانی چه ویژگی هایی را باید داشته باشد.

 

۱. قابلیت خلق ایده های نو با توجه به نیاز جامعه

استارت آپ های موفق ایرانی مدام به دنبال خلق ایده های جدیدی هستند که بتوانند نیاز اکثر افراد را برطرف کنند و از همین طریق محبوبیت به دست بیاورند و رشد کنند. شکست اکثر این نوع کسب و کار های نو، به این دلیل است که ایده هایی را پیاده سازی کرده اند که مورد نیاز و توجه جامعه نبوده است و استقبال نشدند.

 

۲. داشتن توانایی ریسک پذیری

همانطور که گفتیم، مسیر رشد یک startup پر از ریسک است. احتمال خطر سقوط در هر مرحله آن وجود دارد چون این کمپانی ها بر اساس یک ایده جدید و نو راه اندازی می شود پس مسیر آن هم جدید خواهد بود. مثلا ممکن است با مشکلات مالی همراه شود یا با استقبال جامعه هدف همراه نشود و… داشتن توانایی ریسک پذیری از قابلیت های یک استارت آپ موفق برای مواجهه با موانع غیر منتظره خواهد بود.

 

۳. داشتن تیم ها و اعضایی که دنبال کننده یک ایده باشند

برای داشتن یک استارتاپ موفق باید تمام افراد در آن همراه و یک سو با رهبر آن باشند، تا باعث تعامل و همکاری بیشتر شود.

 

۴. داشتن رهبر و بنیان گذاری که چشم انداز قوی داشته باشد

یک استارت آپ موفق ایرانی نیازمند رهبری است که دنبال ایده ها و راهکار هایی باشد که تا به امروز اجرا نشده اند و توانایی فکر کردن و الهام بخشیدن به تیم هایش را داشته باشد و فقط به توانایی های خود بسنده نکند.

 

۵. توانایی مقابله با مشکلات و چالش های پیش رو

مشکلات و چالش هایی زیادی است که این نوع کسب و کار های نو پا با آن ها مواجهه می شوند اما اینکه در برابر آن ها تسلیم شوند یا با آن ها مقابله کنند مهم است. رهبر این استارت آپ موفق ایرانی باید از توانایی پیش بینی و مدیریت این موانع برخوردار باشد تا مسیر پیشرفت را بتوانند طی کنند.
منبع:
https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a2%d9%be-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c/

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.