۳ ایده ساده که به استارتاپ های موفق جهانی تبدیل شدند

۳۶۲ بازديد

اگر داستان بسیاری از استارتاپ های موفق دنیا را بخوانید، متوجه خواهید شد که همه آن ها با ایده های ساده ای راه اندازی شده اند.ایده هایی که ممکن است به ذهن بسیاری از ما خطور کرده باشد اما به سادگی از کنار آن ها گذشته باشیم. در این اینجا به ۳ ایده ساده و جذاب را به شما معرفی خواهیم کرد که به استارتاپ های موفق در جهان تبدیل شده اند؛

۱. اینستاگرام ( حاصل علاقه به عکاسی در یک جوان)

۲.Airbub ( از اجاره تخت خواب تا شکل گیری یک استارتاپ موفق)

۳. اوبر ( گله مندی از پیدا نشدن تاکسی تا جهشی بزرگ در صنعت حمل و نقل و تاکسی ها )

 

براساس آنچه در پیدایش گفته شد پس با توجه به این که ابتدایی ترین گام برای راه اندازی استارت آپ، داشتن و اجرای ایده های خلاقانه است هم وقت و انرژی مناسبی برای این مرحله بگذارید، هم سعی کنید ایده کار شما در کنار جذابیت بتواند مشکلی از دیگران حل کند و هم این که لزوما ایده های جالب، ایده جدید نیست.
بسیاری از ایده های جالب که توانسته اند باعث موفقیت استارتاپ ها شوند، ایده جدید نبودند. بلکه ایده های جالب و جذابی بودند که توانستند به خوبی پردازش شده، و به مرحله عمل برسند.
یک نمونه جالب، فیس بوک است. فیس بوک، به عنوان شبکه اجتماعی موفق که توانست مارک زاکربرگ را ثروتمند سازد و به عنوان استارتاپ موفق در دنیای کسب و کار مطرح شود، اولین شبکه اجتماعی نبود اما زاکربرگ با ایده های خلاقانه ای توانست آن را به یکی از بزرگترین و موفقترین کسب و کارهای اینترنتی تبدیل کند. پس هر چند داشتن ایده های جالب و جذاب، می تواند باعث موفقیت شود و اگر ایده جدید باشد این موفقیت را دوچندان خواهد کرد اما به این معنا نیست که حتما فقط ایده جدید می تواند موفق شود.
مرحله تبدیل ایده به عمل بسیار مهمتر از آنکه است که ایده جدید داشته باشیم. ضمنا به این نکته توجه داشته باشید که برای رسیدن به ایده کار، لزوما داشتن ایده های خلاقانه و عجیب، ضمانت موفقیت شما نیست گاهی ایده های جالب معمولی که همواره با آن سر و کار داشته اید شما را در کسب و کارتان موفق تر می کند.
منبع:
https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d8%a7%d9%84%d8%a8/

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.