اصطلاحات اصلی استارتاپ

۳۵۸ بازديد

lean startup

روش هدایت کردن یک شرکت نوپا است که چگونه رشد کردن در کار، بالا رفتن سرعت فروش، تسریع در ارسال محصول به دست مشتری و در صورت لزوم چگونه تغییر دادن آن را به آموزش می دهد. بسیار شرکت هایی هستند که فعالانش مدت زیادی را صرف برنامه ریزی برای شروع کار و محصولات خود می کنند، اما پروسه ی نظرسنجی نظر سنجی از مشتری را در دستور کار خود قرار نمی دهند و همین باعث شکست خوردن کار آن ها می شود. اما اکثر استارتاپ های موفق دائما با مشتری خود تعامل دارند تا بهترین خدمت را ارائه دهند.

 

unicorn startup

استارتاپ تک شاخ شرکت هایی هستند که سرعت رشد زیادی دارند و موفق می شوند به ارزش ۱ میلیارد دلار برسند. این واژه را سرمایه گذاری به اسم آیلین لی ارائه داد نام این حیوان افسانه ای را روی آن گذاشت. استارتاپ های موفقی که در این دسته قرار می گیرند xiaomi, airbnb, dropbox و موارد پر شمار دیگری هستند که در ادامه توضیح مختصری از آن ها می دهیم.

 

بنیان گذار استارتاپ

به راه انداز شرکت بنیان گذار آن می گویند؛برخی افرادی که علاقه به کار مستقل خود را دارند و با سیستم کارمندی و اسمال بیزینس میانه ی خوبی ندارند شروع به ایده پردازی و جمع آوری شریکانی برای همکاری می کنند، هرچند روند شروع کار مستقل و ایجاد شرکت مسئله ی پرفشار و طاقت فرسایی است اما اگر برآورد بنیان گذار درست باشد و شرکت صعود کند هم از نظر مادی هم شخصیتی بسیار پیشرفت می کنند.

 
منبع:
https://peidaiesh.com/startup/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a2%d9%be-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.