کار کردن در استارتاپ ها ارزشمندتر از حقوق و مزایا است

۳۶۱ بازديد

استارتاپ ها در واقع نوعی از کسب و کار بر اساس خلاقیت و ایده های نوین هستند که برای رسیدن به اهدافشان به کار گروهی و تفکر جمعی تکیه می کنند. کار کردن در استارتاپ ها جذابیت های خاص خود را دارد و فضای حاکم بر آن ها متفاوت از سایر مشاغل می باشد. تجربه کار در فضایی دوستانه، در کنار افرادی مثل خودتان می تواند بسیار هیجان انگیز باشد.
استارتاپ ها شکل تازه ای از نحوه اداره کارها، رابطه بین اعضا و سلسله مراتب ارائه کرده اند که این امر یکی از مهمترین دلایل افزایش میزان علاقه مندی به ایجاد این نوع مشاغل می باشد. اما به راستی چه چیزی است که کار کردن در استارتاپ ها را تا این حد متمایز و هیجان انگیز می کند؟ په چیزی سبب رونق بازار کار این دست از مشاغل شده است؟در این مقاله سعی بر این است که پاسخ این پرسش ها برای شما آشکار شود:

۱- در استارتاپ، شما از انعطاف پذیری کارتان لذت می برید

از آنجا که استارتاپ ها غالبا توانایی پرداخت حقوق ها و تسهیلات بالایی در مقایسه با آنچه که در شرکت های بزرگ اتفاق می افتد را ندارند، تلاش می کنند که محیط منعطف تری را برای کارکنان خود فراهم کنند.
این امر می تواند با ایجاد فضایی مناسب برای کار گروهی یا استفاده از قابلیت های کارکنان به منظور اداره کارها از جایی به غیر از محل شرکت (دورکاری) تحقق یابد.
استارتاپ ها به کارکنان خود آزادی بیشتری می دهند، به این معنی که موقعیت گروه کارکنان از لحاظ مکانی می تواند فارغ از هرگونه قید و شرطی باشد و همکاری ها و هماهنگی های لازم به کمک دستگاه های ارتباطی و ابزاری نظیر تماس تصویری و یا به اشتراک گذاری صفحه نمایش صورت پذرید.

۲- کارکردن در استارتاپ، رزومه شما را قوی تر می کند

برخلاف سایر کسب و کارها، تاثیری که شما بر روند پیشبرد اهداف استارتاپ دارید کاملا محسوس است. کارفرمایان به خوبی می دانند که کار در استارتاپ نیاز به هوش و ذکاوت خاصی دارد. این امر سبب می شود که شما همیشه یک قدم از افرادی که توانایی های مشابه با شما را دارند جلوتر باشید. به یاد داشته باشید که این ذهنیت درباره استارتاپی ها وجود دارد که آن ها افرای خلاق، باهوش و صاحب ایده هستند. این امر سبب می شود که اگر زمانی تصمیم به تغییر شغل گرفتید، نکته بسیار روشن و اغواکننده ای در رزومه کاری شما وجود داشته باشد.

۳- استارتاپ، درهای جدیدی را به روی شما می گشاید

کسب اطلاعات ارزشمند در قالب راه اندازی کسب و کاری جدید، شامل تقسیم سرمایه، بزرگ یا کوچک شدن گروه، اداره کار با توجه به اولویت ها و منابع، افق های جدیدی را برای شما آشکار می کند. کار در استارتاپ، مهارت های مدیریتی شما رو پرورش می دهد و شمار را بیش از هر کار دیگری در روند کسب و کار درگیر می کند.
علاوه بر این، کار کردن در استارتاپ سبب بزرگتر شدن شبکه ارتباطی شما شده و موجب می شود که با افرد بیشتری در ارتباط باشید که می توانند در هنگام نیاز شما را راهنمایی و یا حتی در سرمایه گذاری به شما کمک کنند. این ارتباطات می توانند موجب شکل گیری هسته های اساسی برای آغاز کاری بزرگتر گردند.

۴- استارتاپ، چگونگی کار کردن در گروهی منسجم را به شما می آموزد

هنگام حضور در محیط یک استارتاپ، شما یک ساختار بازتر در مقایسه با آنچه که در کسب و کار های بزرگتر اتفاق می افتد را تجربه می کنید. استارتاپ به شما فرصت کار در محیطی صمیمی تر و منسجم تر را می دهد. این صمصیت سبب شده که در دنیای تجارت، غالبا گروهی که در استارتاپ با یکدیگر کار می کنند را به عنوان یک خانواده در نظر بگیرند. غالبا در فضای استارتاپ ها، رئیس و مرئوس معنایی ندارند و افراد از بالاترین تا پایین ترین درجه دوشادوش یکدیگر برای پیشبرد اهداف گروه تلاش می کنند. این امر موجب نزدیکتر شدن شما به دیگر همکارانتان می شود. به طوری که گاهی به طور نا خودآگاه وقت بیشتری را به بهانه در کنار هم بودن برای کارتا اختصاص می دهد و این امر سبب افزایش چشمگبر راندمان کاریتان می شود!

منبع:
https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be/

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.