آیا صرفا داشتن یک ایده برای راه اندازی استارتاپ کافی است؟

۳۶۰ بازديد

استارتاپ ها علاوه بر داشتن ایده ای که خلاقانه و نوآورانه باشد، نیازمند برخی موارد مانند وجود فاندر هایی برای رسیدگی تمام وقت به امور استارتاپ و نیازمند شتابدهنده ها برای کمک گرفتن از تجربه های آن ها در جهت افزایش سرعت رشد استارتاپ ها برای رسیدن به موفقیت هستند. همچنین استارتاپ ها به تیم هایی نیاز دارند تا بخش مختلف کسب و کار مانند حوزه های مارکتینگ ، فنی و…  را اداره کنند و با همکاری هم به رشد ایده کمک کنند. در کنار این موارد استارتاپ ها به سرمایه برای ادامه مسیر خود نیاز دارند. این جذب سرمایه می تواند به صورت Bootstrap، جذب از شتابدهنده ها و سرمایه گذار ها باشد. به طور کلی یک ایده بدون داشتن برنامه و بوم کسب و کار نمی تواند موفق و اجرایی شود و صرفا داشتن یک ایده عامل موفقیت قطعی یک استارتاپ نیست.

 

برای راه اندازی استارتاپ در کنار داشتن ایده های خلاقانه، دقیقا باید چه کار دیگری انجام بدهید؟

افراد بسیار زیادی وجود دارند که می خواهند استارتاپ جدیدی را راه اندازی کنند اما نمی دانند دقیقا باید چه کاری انجام بدهند!

در واقع باید به آن ها بگوییم که شما باید با درنظر گرفتن این چهار آیتم (ایده های خلاقانه، افراد، اجرا، پول) راه اندازی استارتاپ را هرچه سریع تر آغاز کنید. بعد از اینکه راه اندازی استارتاپ را آغاز می کنید، تازه متوجه می شوید که چه پتانسیل های بالایی در خودتان و محیط اطرافتان وجود دارد که در این راه به شما کمک کنند و زودتر از آن چه که بتوانید تصور کنید راه اندازی استارتاپتان آغاز می شود. فقط کافی است که خسته نشوید و مصمم باشید..

اگر ایده های خلاقانه دارید و تنها یک پیام در درون شما وجود دارد که “من مایلم راه اندازی استارتاپ مورد علاقه ام را شروع کنم…” باید باور کنید که هیچ مرحله جادویی دشواری وجود ندارد، فقط باید شروع کنید تا بتوانید آینده را همانطور که دوست دارید بسازید.

منبع:
https://peidaiesh.com/startup/%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a7%d9%be-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d9%85%db%8c-%da%af%db%8c%d8%b1%d8%af/

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.