کار اینترنتی در کجای زنجیره استارتاپ قرار دارد؟

۴۰۷ بازديد

 

با رشد اینترنت و نفوذ بیشتر آن در بین کاربران در سراسر جهان استفاده از اینترنت برای کسب درآمد و رونق به کسب وکار هر روز در حال افزایش است. به صورتی که کسب کار اینترنتی یکی از گزینه های مطرح برای افرادی است که در گیر راه اندازی و توسعه استارتاپ ها هستند.
رونق کسب و کار با رشد روزافزون کسب کار اینترنتی باعث شده است که توجه ویژه ای به این موضوع از سوی افراد و سازمان ها شود. به گونه ای که برخی از سازمان ها یا کسب و کارهای نوین و نوپا مانند استارتاپ ها آن را به عنوان بخشی از فعالیت ها و اقدامات خود در عرصه کسب و کار لحاظ کنند.

• کسب و کار اینترنتی و استارت آپ ها

استارت آپ ها می توانند به چند طریق با کار اینترنتی پیوند بخورند و این مساله برای آنها اهمیت خاصی داشته باشد. در یکی از موارد آن است که استارت آپ بخشی از فعالیت خود را به کارهای اینترنتی اختصاص دهد تا بتواند سریع تر و با بازدهی بهتری کسب و کار خود را رونق داده و از راه اندازی آن سود و منفعت لازم را ببرد.
از طرف دیگر استارت آپ ها می توانند اساسا کسب کار اینترنتی راه اندازی کنند و خود استارت آپ مبتنی بر یک کسب کار اینترنتی بنا نهاده شود.
امروزه هر دوی این گزینه ها به وقوع پیوسته است. به گونه ای که بسیاری از استارت آپ ها با توجه به اهمیت کارهای اینترنتی، آن را به عنوان بخش درآمد زای خود در نظر گرفته اند و انرژی و وقت خود را در بخشی از فعالیت ها و خدماتشان به کارهای اینترنتی اختصاص داده اند.
اما سوالی که پیش می آید آن است که مگر کسب کار اینترنتی چه مزایایی دارد که استارت آپ ها باید از آن غافل نشوند و بخشی یا همه بودجه و یا انرژی خود را به آن اختصاص دهند. در این جا برخی از مزایای کارهای اینترنتی آورده شده است که می تواند موجب موفقیت کسب و کار اینترنتی هم شود.

مزایای کسب و کار اینترنتی

مزایای کسب کار اینترنتی می تواند شامل موارد متعددی شود که خود باعث موفقیت و رشد و پیشرفت استارتاپ در هر کدام از مراحل زیستی آن می شود. در اینجا به مواردی که تاثیر بسزایی در رشد و توسعه استارت آپ دارد و به نوعی می تواند موفقیت استارتاپ را به عنوان نوعی از کارهای اینترنتی تضمین نماید آورده شده است:

• کسب کار اینترنتی؛ شناخت بازار کسب و کار

از طرف دیگر با کارهای اینترنتی استارت آپ ها می توانند بهتر بازار هدف و رقبای خود را شناسایی و آن ها را تحلیل کنند و از نقاط ضعف و قوت بازار اطلاع حاصل کرده و با مطالعه دقیق و جستجوی مداوم به شکاف های موجود در بازار هدف پی برده و در پی رفع مشکلات بازار خود برآیند.
بدین گونه استارت آپ می تواند بازار خود را به خوبی شناسایی کند و با نوآوری و خلاقیت بخشی از این بازار را از آن خود کند.
از سوی دیگر کار اینترنتی امکان بهره مندی استارت آپ از تخصص و مهارت کسانی که کارهای اینترنتی را به عنوان منبع درآمد خود انتخاب کرده اند و به آن، به چشم یک کسب و کار دائمی نگاه می کنند فراهم کرده است.

• کسب کار اینترنتی؛ تسهیل بخش شناخت مشتری

از سوی دیگر کار اینترنتی امکان شناخت دقیق تر و صحیح تر مشتری را برای استارتاپ فراهم می کند که گام بسیار بلندی در راستای شناخت نیازها و خواسته های مشتری است. به صورتی که بر اساس این شناخت، می توان برنامه ریزی های درستی در جهت ایجاد و رونق کسب و کار جدید که به نوعی کسب کار اینترنتی نیز هست انجام داد.
با اطلاعات و تحلیل آن ها و دسترسی به داده های ارزشمند از مشتریان می توان محصول نهایی استارتاپ را به نوعی طراحی و تولید کرد که بتواند بیشترین رضایت مشتریان هدف را کسب کرده و در رسیدن به هدف استارتاپ یاری رسان خوبی باشد.

• کسب و کار اینترنتی؛ بهره مندی از مزایای بازخورد مشتریان

از طرف دیگر بسیاری از امور استارت آپ که ممکن است مانع رسیدن آن به هدف نهایی یعنی کسب درآمد و رونق کسب و کار باشد با گرفتن بازخوردهای مناسب از مشتری در مراحل مختلف راه اندازی و توسعه استارت آپ امکان پذیر است.
به این صورت که کارهای اینترنتی، موجب شوند ارتباط بین مشتری و استارت آپ به صورت دوطرفه برقرار شود و بتوان از بازخوردهایی که مشتری به محصول یا خدمت ارائه شده نشان می دهد برای بهبود اوضاع، تقویت ارتباط بین دو طرف و رضایت خاطر مشتری و در نهایت وفادار کردن مشتری به برند استارت آپ استفاده نمود.

• کار اینترنتی؛ تسهیل بخش جذب سرمایه

از سوی دیگر کارهای اینترنتی موجب می شوند به دلیل امکان برقراری ارتباط دوسویه با مشتری، سرمایه گذار در تمایل خود به سرمایه گذاری بر روی کسب و کار بیشتر ترغیب شود.
مخصوصا اگر با بازخوردهای مشتری در صفحه های مختلف کسب و کار مانند وب سایت وی یا در صفحه های شبکه های اجتماعی کسب کار اینترنتی مواجه شود.

کار اینترنتی

معایب کسب و کار اینترنتی

در کنار مزایای فراوانی که دارد، چند عیب جزئی دارد که به آن ها اشاره خواهیم داشت؛

– قبل خرید امکان تست کالا وجود ندارد.

– تاثیر در بهره وری کسب و کار به دلیل نداشتن ساعات کاری مشخص

– نبودن امکان تعامل با مشتری که سبب تاثیر گذاری کمتر نیز می شود.

و…

 

نکات مهم پیرامون نقش کار اینترنتی در رشد استارت آپ

بدین گونه به نظر می رسد کارهای اینترنتی می توانند با جذب سرمایه های بهتر و بیشتر کسب و کار اینترنتی را هم رونق بخشیده و بدین گونه کمک کنند تا کسب و کار مورد نظر سریع تر به بازدهی مثبت برسد.
پس همان طور که در این مقاله پیدایش به آن اشاره شد، استارت آپ ها از چند طریق به سرنوشت کارهای اینترنتی و راه اندازی و توسعه کسب کار اینترنتی پیوند می خورند.
یکی از حالت ها آن است که می توانند موجب بهبود عملکردهای استارتاپ شده و کسب و کار جدید را در رسیدن به هدفش که همان جذب مشتری و نگه داشتن وی به عنوان مشتری وفادار است کمک کنند، امکان شناخت بهتر بازار را فراهم می کنند.
از سوی دیگر امکان برقراری ارتباط با مشتری و گرفتن بازخورد از وی در مراحل مختلف استارت آپ فراهم می شود.
بدین گونه است که کارهای اینترنتی می توانند در زنجیره استارتاپ به عنوان بخشی از کل فعالیت های در نظر گرفته شده برای استارت آپ عمل کنند و می توانند شتاب دهنده اقدامات و فعالیت های استارت آپ در نظر گرفته شوند.
همچنین استارت آپ می تواند به عنوان نمونه ای از کسب کار اینترنتی مطرح شود و اساس خود را بر راه اندازی یک کسب کار اینترنتی و انجام کارهای اینترنتی بنیان نهد.
در هر کدام از موارد می تواند نقش بسزایی در بهبود، اصلاح امور و رشد استارتاپ بازی کند.
پس استارت آپ ها باید در طراحی و برنامه ریزی فعالیت ها و خدمات خود از مزایای کارهای اینترنتی غافل نشده و به کسب و کار اینترنتی به عنوان یکی از مولفه های موفقیت کسب و کار خود نگاه کنند.

 
منبع:
https://peidaiesh.com/startup/%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c/

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.